Kategoria A - Poziom trudności I z utworem obowiązkowym
A1 - Chóry mieszane
A2 - Chóry męskie
A3 - Chóry żeńskie
Limit wiekowy | min. 16 lat |
Liczba chórzystów w kategorii A1 | min. 31 |
Liczba chórzystów w kategorii A2 | min. 26 |
Liczba chórzystów w kategorii A3 | min. 26 |
Liczba utworów | 4 |
Maksymalny czas trwania programu | 20 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | - |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór wykonuje 4 (cztery) utwory:
1. Jeden utwór kompozytora polskiego urodzonego po 1900r.
2. Jeden utwór kompozytora urodzonego między 1880 r. a 1925 r.
3. Jeden utwór kompozytora żyjącego w chwili zgłoszenia utworu do konkursu
4. Jeden utwór inspirowany folklorem kraju pochodzenia chóru
Kategoria B-Poziom trudności II bez utworu obowiązkowego
B1 - Chóry mieszane
B2 - Chóry męskie
B3 - Chóry żeńskie
Limit wiekowy | min. 16 lat |
Liczba chórzystów w kategorii B1 | nieograniczona |
Liczba chórzystów w kategorii B2 | nieograniczona |
Liczba chórzystów w kategorii B3 | nieograniczona |
Liczba utworów | 3 |
Maksymalny czas trwania programu | 15 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | maksimum 1 |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór wykonuje 3 (trzy) utwory o różnym charakterze i najlepiej z różnych epok.
Kategoria C -Chóry kameralne / zespoły wokalne
C1 - Chóry jednorodne
C2 - Chóry mieszane
Limit wiekowy | - |
Liczba chórzystów w kategorii C1 | min. 5 – maksymalnie 25 |
Liczba chórzystów w kategorii C2 | min. 6 – maksymalnie 30 |
Liczba utworów | 4 |
Maksymalny czas trwania programu | 20 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | - |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór/zespół uczestniczący wykonuje 4 (cztery) utwory:
1. Jeden utwór kompozytora polskiego urodzonego po 1900 r.
2. Jeden utwór kompozytora urodzonego między 1880 r. a 1925 r.
3. Jeden utwór kompozytora żyjącego w chwili zgłoszenia utworu do konkursu
4. Jeden utwór inspirowany folklorem kraju pochodzenia chóru
Kategoria G -Chóry dziecięce i młodzieżowe
G1 - Chóry dziecięce do lat 16 (SSAA)
G2 - Chóry młodzieżowe jednorodne
G3 - Chóry młodzieżowe mieszane
Limit wiekowy G1 |
16 lat i młodsi |
Limit wiekowy G2 | dziewczęta do 19 r.ż., chłopcy do 25 r.ż. |
Limit wiekowy G3 | do 25 r.ż. |
Liczba chórzystów w kategorii G1 | nieograniczona |
Liczba chórzystów w kategorii G2 | nieograniczona |
Liczba chórzystów w kategorii G3 | nieograniczona |
Liczba utworów | 4 |
Maksymalny czas trwania programu | 15 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | maksymalnie 2 |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór wykonuje 4 (cztery) utwory o różnym charakterze i najlepiej z różnych epok.
Kategoria S - Muzyka sakralna
Limit wiekowy |
- |
Liczba chórzystów |
nieograniczona |
Liczba utworów | 3 |
Maksymalny czas trwania programu | 15 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | maksymalnie 1 |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór wykonuje 4 (cztery) utwory:
1. Jeden utwór kompozytora polskiego
2. Jeden utwór kompozytora urodzonego przed 1850 r.
3. Jeden utwór kompozytora żyjącego w chwili zgłoszeniautworu do konkursu
4. Jeden utwór kompozytora z kraju pochodzenia chóru
Kategoria P - Pop & Jazz
Limit wiekowy |
- |
Liczba chórzystów |
nieograniczona |
Liczba utworów | 3 |
Maksymalny czas trwania programu | 15 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | dopuszczalne dla wszystkich utworów |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | tak |
Każdy chór wykonuje 4 (cztery) utwory dowolniewybrane.
Dopuszcza się akompaniament, w tym akompaniament instrumentów elektrycznych. Możliwe jest nagłośnienie chóru lub instrumentów towarzyszących. Nie dopuszcza się korzystania z playbacku. Elementy improwizacyjne sąpożądane, jednak nie obowiązkowe. Elementy solowe instrumentalne powinny być ograniczone, jako żeprzedmiotem oceny jest wykonanie chóralne. Odpowiedni sprzęt techniczny będzie dostępny na miejscu. Organizator nie gwarantuje pełnej realizacji zapotrzebowań techniczniezłożonych, takich jak użycie słuchawek czy osobny mikrofon dla każdego chórzysty.