Tango Project  Martín Palmeri – Tango Gloria & Tango Credo

 

  • 24 czerwca (sobota), Bazylika Konkatedralna w Chełmży, godz. 19.30 

Koncert specjalny dla uczczenia ustanowienia św. Jana Pawła II patronem województwa kujawsko-pomorskiego, objęty patronatem honorowym Przewodniczącego Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Burmistrza Miasta Chełmży oraz Ambasady Republiki Argentyny w Polsce.
WSTĘP WOLNY

  • 25 czerwca (niedziela), Dwór Artusa w Toruniu, godz. 19.00

Koncert inauguracyjny festiwalu, objęty patronatem honorowym Ambasady Republiki Argentyny w Polsce.
WSTĘP JEDYNIE ZA ZAPROSZENIAMI

 

Wykonawcy:

 

Martin PalmeriMartín Palmeri to argentyński kompozytor, pianista, dyrygent chóralny i symfoniczny, wokalista. Urodził się w Buenos Aires w 1965 r. Studiował kompozycję u Daniela Montesa, Marcela Chevaliera, Rodolfa Mederosa, Virtú Maragna i Edgara Grany (Nowy Jork), dyrygenturę chóralną u Antonia Russa i Nestora Zadoffa, dyrygenturę symfoniczną u Maria Benecry, śpiew u Amalii Estévez i José Crea, a fortepian u Eduardo Paeza i Orlanda Trípodi. W jego twórczości znajdują się utwory instrumentalne i wokalne, w tym liczne dzieła chóralne i operowe. Spośród kompozycji Palmeriego należy wymienić Tango del Bicentenario, które po raz pierwszy zabrzmiało w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Kataru; Canto de la Lejanía wykonana w 2010 r. przez chór Orfeón z Buenos Aires; Oratorio de Navidad, którego premiera odbyła się na Wydziale Prawa Uniwersytetu Buenos Aires (2003); Mateo, operę zaprezentowaną podczas otwarcia Teatro Roma w Avellanedzie w Argentynie (1999) i zarejestrowaną przez rozgłośnię słowacką w Bratysławie; Fantasía Tanguera, mającą swoją premierę w Rosji w Sankt Petersburgu (2000); Presagios, które zabrzmiało po raz pierwszy we Włoszech (2001); Concierto para bandoneón wykonane w Teatro Roma w Avellanedzie (2004); Concierto de danzas, Negro y negro, Sobre las cuatro estaciones.

W ostatnich latach Martín Palmeri zapraszany był do poprowadzenia i wykonania partii fortepianu swojej Misatango w Niemczech, Argentynie, Austrii, Belgii, Brazylii, Chile, Ekwadorze, Słowacji, Hiszpanii, Holandii, Izraelu, Rosji, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Polsce, we Włoszech, na Litwie i Łotwie. W 2009 r. Misatango została wybrana na warsztaty Europa Cantat (Utrecht, Holandia). Dzięki temu zyskała popularność, która zaowocowała licznymi wykonaniami przez wybitnych dyrygentów, solistów i orkiestry z całego świata. 29 października 2013 r. Martín Palmeri wykonał Misatango w hołdzie papieżowi Franciszkowi podczas inauguracji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej w Bazylice św. Ignacego Loyoli w Rzymie, wraz z Chórem Katedralnym z Kolonii i orkiestrą Roma Sinfonietta. Z kolei w kwietniu 2014 r. w Poznaniu kompozytor dokonał nagrania Misatango wraz z Chórem Kameralnym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” pod dyrekcją Agnieszki Duczmal. We wrześniu 2014 r. Chœur régional Vittoria d'Île-de-France, pod kierunkiem Michela Piquemala, wykonał Misatango w Paryżu. Natomiast w 2015 r., za sprawą Distinguished Concerts International New York, odbyła się z tym utworem seria koncertów w Carnegie Hall i w Centrum Lincolna.

Martín Palmeri jest laureatem Konkursu Aranżacji Chóralnych w 2011 r., organizowanym przez Argentyńskie Stowarzyszenie Muzyki Chóralnej (AAMCANT), Konkursu Aranżacji Chóralnych w 2010 r., podczas którego otrzymał pierwszą nagrodę przyznaną przez Państwowy Uniwersytet w Rosario, a także Konkursu Kompozytorskiego im. Juana Carlosa Paza, w którym Narodowy Fundusz Artystyczny wręczył mu pierwszą nagrodę w kategorii „Utwór Symfoniczny” za kompozycję Concerto of dances for cello and orchestra. Kilka z tych utworów zostało nagranych i wydanych na Łotwie, we Włoszech i w Argentynie.

W grudniu 2014 r. w Bazylei miała miejsce premiera utworu Gloria na głosy solowe, chór i orkiestrę. Wystąpił wówczas chór z miasta Therwil pod kierunkiem kompozytora. W 2015 r. prestiżowe niemieckie wydawnictwo Schott Music opublikowało partyturę innej kompozycji Palmeriego, Magnificat na głosy solowe, chór i orkiestrę. Prapremiera tego utworu odbyła się w Mediolanie w 2012 r., natomiast polska premiera miała miejsce 30 listopada 2014 r. w Toruniu. Dzieło to zabrzmiało jeszcze dwukrotnie w tym samym składzie wykonawczym w 2015 r. podczas III Międzynarodowego Konkursu i Festiwalu Chóralnego im. M. Kopernika PER MUSICAM AD ASTRA. Ostatni z tych koncertów został zarejestrowany i wydany w postaci płyty.

Mario Stefano Pietrodarchi 1Mario Stefano Pietrodarchi urodził się w Atessie we Włoszech w 1980 r. Naukę gry na akordeonie i bandoneonie rozpoczął w wieku 9 lat. W latach 1993-2001 był uczniem Szkoły Muzycznej w Lanciano. W 2007 r. ukończył z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej w Rzymie. Później swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich wirtuozów jak: J. Mornet, W. Zubitsky, A. L. Castaño, C. Rossi, Y. Shishkin, M. Pitocco. Jego błyskotliwa i interpretacyjnie wyrafinowana gra wielokrotnie znajdowała uznanie jurorów konkursów muzycznych. Spośród wielu nagród zdobytych na krajowych i międzynarodowych konkursach uwagę zwracają pierwsze miejsca w konkursach: Città di Latina (1996, 1997); Città di Montese (1997); S. Bizzarri di Morro D’Oro (1997); Città di Rieti (1999) oraz I nagroda „Adamo Volpi” w konkursie Città di Loreto (2000) i Światowe Trofeum C.M.A. w Lorient we Francji (2001).

Od kilkunastu lat Mario Stefano Pietrodarchi prowadzi intensywne i pełne sukcesów życie koncertowe. Występował w wielu krajach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Artysta jest zapraszany do współpracy przez słynne teatry i orkiestry, m.in. Teatro Politeama w Palermo, Teatro D’Annunzio in Latina, Teatro dell’Opera w Rzymie, Teatro Nazionale w Rzymie, Teatro Italia w Rzymie, Teatro Comunale we Florencji, Shanghai Grand Theatre, Thailand Culture Centre, Auditorium of the University w Bangkoku, Filharmonię Śląską w Katowicach, Filharmonię Wrocławską, Włoską Orkiestrę Narodową, Armeńską Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną i wiele innych. W latach 2003-2005 M. S. Pietrodarchi koncertował z Włoską Orkiestrą Narodową w Chinach i Korei Południowej. W 2005 r. współpracował z Teatro dell’Opera w Rzymie nad realizacją opery K. Weilla Rozkwit i upadek miasta Mahagonny. W 2008 r. nagrał ścieżki dźwiękowe do filmów Cichy Chaos A.L. Grimaldiego oraz Italians G.Veronesiego. Wziął udział wspólnie z A. Bocellim, A. Gheorghiu i A. Griminellim w koncercie poświęconym ofiarom trzęsienia ziemi w Abruzzo, który odbył się w rzymskim Koloseum 25 maja 2009 r. Z Andreą Bocellim wystąpił również w jego rodzinnym mieście Lajatico w 2013 r. oraz w Istambule w 2014 r. Pojawił się także gościnnie w nagranym przez Bocellego DVD Love in Portofino. W 2012 r. odbył trasę koncertową wraz z Erwinem Schrottem i Anną Netrebko w Niemczech. Obecnie koncertuje na całym świecie, m.in. we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Chorwacji, Serbii, Polsce, Portugalii, Rosji, Izraelu, Kanadzie, Bahrajnie, Armenii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Chinach.

Aleksandra Turalska foto
Aleksandra Turalska swoją przygodę ze śpiewem rozpoczęła w wieku lat 17 od współpracy z toruńskim Chórem Astrolabium pod dyrekcją Kingi Litowskiej. Następnie ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dr Violetty Narywskiej oraz prof. Hanny Michalak, otrzymując w 2011 r. dyplom z wyróżnieniem. Brała udział w licznych koncertach, wykonując partie solowe m.in. w Pasji wg św. Jana J. S. Bacha, kantacie scenicznej Carmina Burana C. Orffa oraz Mszy Koronacyjnej W.A. Mozarta. Brała udział w Koncercie Dyplomantów w Filharmonii Pomorskiej wykonując wraz z orkiestrą FP, pod batutą Jerzego Swobody, Koncert na sopran z orkiestrą R. Glièra. Na deskach Sceny Kameralnej w Operze Nova zadebiutowała partią Belindy w studenckim przedstawieniu Dydona i Eneasz H. Purcella. Wystąpiła również jako Zuzanna w dyplomowym przedstawieniu Wesele Figara W. A. Mozarta, podczas IV Operowego Forum Młodych.

Obecnie współpracuje z prestiżowymi europejskimi zespołami takimi jak Collegium Vocale Gent pod dyrekcją Philippe Herreweghe, Collegium 1704 z Pragi pod dyrekcją Václava Luksa, a w Polsce z chórem Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu prowadzonym przez Agnieszkę Franków-Żelazny. Podczas swojej kariery miała możliwość współpracowania z tak znakomitymi artystami jak Jacek Kasprzyk, Benjamin Bayl, Václav Luks, Paul McCreesh, Giovanni Antonini, Yannick Nézet-Séguin czy Philippe Herreweghe. Chętnie podejmuje współpracę ze współczesnymi kompozytorami wykonując dzieła m.in. Miłosza Bembinowa, Magdaleny Cynk, Szymona Godziemba-Trytka oraz Pawła Mykietyna.

 

Agat Schmidt fotoAgata Schmidt – alt, laureatka II nagrody Grand Prix de l'Opera w Bukareszcie (2015) oraz Konkursu im. St. Moniuszki za najlepsze wykonanie pieśni polskiej (2016), uczestniczka Atelier Lyrique przy Opera National de Paris i Programu Młodych Talentów przy Operze Narodowej w Warszawie. Zadebiutowała na międzynarodowej scenie operowej tytułową rolą Orfeusza w legendarnej produkcji Piny Bausch w Operze Garnier w Paryżu pod batutą Thomasa Hengelbrocka w 2014 roku. Za ten debiut nagrodzona została dwiema nagrodami paryskiej opery dla młodego śpiewaka 2014 roku: nagrodą Prix L'AROP i Prix Cercle Carpeaux. W następnych latach debiutowała na scenach Opera Bastille w Ariadne auf Naxos R. Straussa (Driada) oraz w Rusałce A. Dvořáka (Nimfa), w Operze Narodowej w Warszawie w produkcji Barrie Kosky'ego Czarodziejski flet W.A. Mozarta oraz Operze w Montpellier w scenicznej wersji Stabat Mater A. Dvořáka pod batutą Laurence Equilbey. Agata Schmidt koncertowała także z repertuarze kameralnym w Opera Garnier, Auditorium Maison de la Radio, Amphitheatre Bastille, Notre Dame de Paris, St Martin-in-the-Fields, podczas festiwali Aix en Provence, Verbier, Aldeburgh. Od czasów studiów na bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. H. Michalak współpracuje z pianistą Bartłomiejem Weznerem – ich duet kameralny został doceniony na wielu konkursach, m.in. VII Międzynarodowym Konkursie im. K. Szymanowskiego (II nagroda), XVII Międzynarodowym Konkursie Kameralnym im. K. Bacewicza (III nagroda), L Międzynarodowym Konkursie w 's-Hertogenbosch. W sezonie 2017/2018 Agata Schmidt występuje jako Orpheus w Opera Garnier w Paryżu, jako Suzuki w Madame Butterfly Pucciniego i w Czarodziejskim flecie Mozarta w Operze Narodowej w Warszawie oraz w Le Martyre de St. Sebastien (Debussy) w Filharmonii Narodowej w Warszawie.

 

 

ukasz Klimczak  foto mirek pietruszynskiŁukasz Klimczak – baryton, urodzony w 1990 roku we Wrocławiu. Ukończył studia I stopnia w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie śpiewu prof. Bogdana Makala oraz pianistki Justyny Skoczek. Z wyróżnieniem ukończył studia II stopnia w Guildhall School of Music and Drama w Londynie w klasie śpiewu prof. Rudolfa Piernaya. W swoim repertuarze posiada role oraz wybrane sceny operowe: Schaunard w La Boheme (G. Puccini), Hrabia w Weselu Figara (W.A. Mozart), Don Giovanni w Don Giovannim (W.A. Mozart), Guglielmo w Cosi fan tutte (W.A. Mozart), Belcore w Napoju miłosnym (G. Donizetti), Silvio w Pajacach (R. Leoncavallo), Gavin w Two Fiddlers (P. M. Davies). Śpiewał solowe partie w licznych koncertach w kraju i za granicą, m.in. recital pieśni Czajkowskiego i Szostakowicza w Barbican Hall, siedzibie LSO w Londynie; z Wrocławską Orkiestrą Barokową w ramach Międzynarodowego Festiwalu "Wratislavia Cantans" wykonał Stabat Mater G. Bononciniego i Stabat Mater E. d’Astorgi; w ramach festiwalu "Musique de Chambre en Poitou" w katedrze Notre-Dame la Grande w Poitiers we Francji wykonał pieśni i arie; w zabytkowym wnętrzu budynku The Guildhall w Londynie wykonał sceny operowe: La Fille du Regiment (G. Donizetti), La Clemenza di Tito (W.A. Mozart). Jest uczestnikiem Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademia Operowa przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Dzięki temu wziął udział w wielu warsztatach wokalno-aktorskich, których wykładowcami byli: Eytan Pessen, Andrzej Dobber, Dmitry Vdovin, Anita Garanca, Paola Larini, Izabella Kłosińska, Anna Marchwińska. Zwieńczeniem warsztatów były koncerty w salach redutowych oraz na kameralnej scenie Teatru Wielkiego.

Łukasz Klimczak jest laureatem konkursów uczelnianych oraz międzynarodowych, był finalistą "Aria Prize" Competition w Guildhall School of Music and Drama w Londynie (2014), zdobył III miejsce oraz nagrodę publiczności w VI Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym "Impressio Art" w Sopocie (2014), I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina, we Vráble na Słowacji (2013), I nagrodę w uczelnianym Konkursie Pieśni Lutosławskiego i Rachmaninowa we Wrocławiu (2013), II miejsce w Międzynarodowym Konkursie "Music Without Limits" w Druskienikach na Litwie (2012). Jest wielokrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, otrzymał również Stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia i Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu.

 

AstrolabiumChór Astrolabium powstał w październiku 1999 r. Z kilkuosobowej grupy rozrósł się do zespołu liczącego ok. 40 chórzystów. Wszyscy pracują zawodowo lub studiują. Na początku próby chóru odbywały się w toruńskim oddziale Caritas. Od lipca 2001 r. do września 2003 r. zespół prowadził działalność artystyczną pod patronatem kościoła akademickiego ojców Jezuitów w Toruniu, od września 2003 r. do grudnia 2011 r. – Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Dyrygentem zespołu jest Kinga Litowska. Nazwa „Astrolabium” jest symbolem więzi chóru z grodem Kopernika: na większości wizerunków toruński astronom przedstawiany jest z tym właśnie przyrządem w dłoni. Od początku działalności Astrolabium uczestniczy w życiu kulturalnym Torunia, bierze udział w różnorodnych imprezach, festiwalach i konkursach w kraju i za granicą, zdobywając wysokie i najwyższe nagrody, np. Grand Prix festiwalu „Musica Sacra a Roma” (2011), IV miejsce w kategorii chórów mieszanych na Międzynarodowym Konkursie Chórów w Debreczynie (2010), I miejsce w kategorii chórów mieszanych na festiwalu „Venezia in Musica” (2007), II miejsce na XI Międzynarodowym Festiwalu Chórów w Neuchâtel (2006), Złota Lutnia im. Jerzego Libana – Grand Prix XXXVI Ogólnopolskiego Turnieju Chórów „Legnica Cantat” (2005).

Astrolabium wykonuje szeroki repertuar a cappella, ze szczególnym uwzględnieniem twórczości kompozytorów współczesnych. Bierze też udział w wielu projektach wokalno-instrumentalnych. Przy ich realizacji zespół współpracuje często z uznanymi, wybitnymi zespołami i artystami (m.in.: Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Capella Bydgostiensis, Orkiestra Symfoniczna Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Chór Kameralny Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Chór Akademii Muzycznej w Gdańsku, Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego, zespół Zakopower, Krzysztof Szydzisz, Miłosz Bembinow, Michał Nesterowicz, Łukasz Borowicz, Kai Bumann, Paul McCreesh, Martin Gester, Piotr Sułkowski, Massimiliano Caldi, Barry Epperley, Krzesimir Dębski, Maciej Żółtowski, Magdalena Cynk, Zbigniew Kozub i in.). Chór ma na koncie kilka prapremierowych wykonań, m.in. utworów Krzesimira Dębskiego, Gedymina Grubby, Jędrzeja Rocheckiego, a także polskie premiery: Magnificat Martina Palmeriego i Stabat Mater Karla Jenkinsa.

W 2009 r. Prezydent Miasta Torunia przyznał Chórowi Astrolabium medal Thorunium – wysokie wyróżnienie przyznawane za zasługi dla miasta. Zespół nagrał dwie płyty promocyjne: w 2007 i 2013 r. oraz monograficzną płytę z muzyką Miłosza Bembinowa Astrolabium sings Bembinow, nominowaną do Fryderyka w r. 2014 w kategorii „Album roku: muzyka chóralna, oratoryjna i operowa”. Najnowszym zrealizowanym projektem płytowym zespołu jest nagranie Magnificat M. Palmeriego (2016 r. DUX Recordings).

 

Capella Bydgostiensis fotoOrkiestra Kameralna Capella Bydgostiensis – etatowy zespół artystyczny Filharmonii Pomorskiej zaliczany do czołowych polskich orkiestr kameralnych. Zadebiutowała w 1962 r. Kierownictwo artystyczne Orkiestry sprawowali: Stanisław Gałoński, Włodzimierz Szymański, Karol Teutsch, Daniel Stabrawa, Mirosław Jacek Błaszczyk i Wiesław Kwaśny, a obecnie z Orkiestrą stale współpracuje José Maria Florêncio i Kai Bumann.

Występuje na najbardziej znaczących estradach Polski i Europy, w salach tak prestiżowych, jak: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Konserwatorium im. Czajkowskiego w Moskwie, Schauspielhaus w Berlinie, Schloss Mirabell w Salzburgu, Pałac Królewski w Sztokholmie, El Escorial w Hiszpanii, w sali Radia Holenderskiego w Utrechcie, na Zamku Królewskim w Warszawie, w Auli Leopoldinum we Wrocławiu czy w Filharmonii Lwowskiej. Wśród gościnnych dyrygentów i solistów zespołu są: Ewa Podleś, Wanda Wiłkomirska, Roman Jabłoński, Gary Karr, Wieland Kuijken, Konstanty Andrzej Kulka, George Malcolm, Takao Ukigaya, Paweł Przytocki, Paul Esswood, Piotr Pławner, Krzysztof Jakowicz, Waldemar Malicki, Tomasz Tomaszewski, Jan Stanienda, Krzysztof Meisinger, Michał Maciaszczyk i inni.

Zróżnicowany repertuar Orkiestry obejmuje różne epoki i style muzyczne – od baroku do współczesności.

Jednym z ciekawszych przedsięwzięć ostatniego okresu było kilkutygodniowe tournée w Brazylii w 2010, 2011 i 2012 r., które objęło wiele koncertów, m.in. w takich miastach, jak: Rio de Janeiro, Săo Bernardo do Campo, Săo Paulo, Vitória, Săo Josè dos Campos, Diadema, Atibaia, Piracicaba, Pedra Azul. Występy kameralistów bydgoskich zostały przyjęte entuzjastycznie zarówno przez słuchaczy, jak i krytykę.

Capella Bydgostiensis dokonała licznych nagrań płytowych dla wytwórni polskich, holenderskich, hiszpańskich, a także nagrań radiowych i telewizyjnych. W 2012 r. orkiestra pod dyrekcją J. M. Florência, z udziałem skrzypaczki Marii F. Krug z Brazylii, nagrała dwupłytowy album z muzyką kompozytorów polskich i brazylijskich (DUX). W 2014 r. zagrała w Filharmonii Berlińskiej (z Krzysztofem Meisingerem w roli dyrygenta i gitarzysty). Z okazji obchodzonego w 2013 r. jubileuszu 60-lecia Filharmonii Pomorskiej ukazały się dwie nowe płyty Capelli, pt. Ave Maria z pieśniami autorstwa kompozytorów różnych epok (Barbara Kubiak – sopran) oraz Grażyna Bacewicz: Symphony for String Orchestra (Ewa Kupiec – fortepian, Mariusz Smolij – dyrygent). CD nagrane dla cenionej w świecie firmy Naxos otrzymało nagrodę Fryderyk 2015 w kategorii „Najlepszy album polski za granicą”. W 2015 r. bydgoscy kameraliści wystąpili w Konzerthalle C.Ph.E. Bach we Frankfurcie nad Odrą, z okazji 200-lecia Singakademie Frankfurt (Oder).


Kinga Litowska foto komitetKinga Litowska jest absolwentką Wydziału Teorii Muzyki oraz Podyplomowych Studiów Chórmistrzowskich w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W 2005 r. otrzymała tytuł doktora sztuki w dziedzinie sztuki muzyczne, w dyscyplinie muzycznej dyrygentura. Zasiadała w jury konkursów chóralnych w Wenecji, Riva del Garda oraz w Graz (European Choir Games). Jest członkiem World Choir Council. Pracuje jako nauczyciel w Zespole Szkół Muzycznych im. K. Szymanowskiego w Toruniu, pełniąc ponadto funkcję wicedyrektora tej placówki. Jest współzałożycielem i dyrygentem Chóru Astrolabium. Wraz z prowadzonym przez siebie zespołem zdobyła szereg nagród i wyróżnień, m.in.: Grand Prix XXXVI Ogólnopolskiego Turnieju "Legnica Cantat" (2005), II nagrodę ex aequo XI Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w Neuchâtel (2006), zwycięstwo w kategorii i nagrodę dla najlepszego dyrygenta konkursu "Venezia in Musica" (2007), Grand Prix i nagrodę dla najlepszego dyrygenta konkursu "Musica Sacra a Roma" (2011). Wspólnie z Chórem Astrolabium uhonorowana została przez Prezydenta Miasta Torunia medalem Thorunium. W 2014 r. otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Torunia w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego za sukcesy Chóru Astrolabium, popularyzację muzyki chóralnej oraz organizację I edycji Międzynarodowego Konkursu i Festiwalu Chóralnego im. M. Kopernika PER MUSICAM AD ASTRA w 2013 r.

Organizatorzy PMAA 2015

 

Województwo Kujawsko-Pomorskie Miasto Toruń Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Narodowy Instytut Muzyki i Tańca Województwo Kujawsko-Pomorskie Miasto Toruń Meeting music Stowarzyszenie Astrolabium Krajowa Spółka Cukrowa S.A.