Przesłuchania konkursowe
Reguły konkursu można zobaczyć tutaj
Piątek, 30.06, Dwór Artusa
12:00-14:00
Młodzieżowy Chór Scherzo I Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Sączu, dyrygent: Andrzej Citak, kategoria G3:
1. Jakob Arcadelt - Il bianco e dolce cigno
2. Stanisław Moniuszko, arr. Jan Maklakiewicz - Znasz-li ten kraj
3. Arr. Olga Bilińska, Tomasz Citak - A jingele, a mejdele (kołysanka jidysz)
4. Waldemar Kazanecki, arr. Krzysztof Niegowski - Zaczarowany ołówek
Chór Młodzieżowy Medvíďata, dyrygent: Lukáš Holec, kategoria G3:
1. Emil Hradecký – Gloria Patri
2. Emil Hradecký – Principium sapientiae timor Domini
3. Peter Anglea – Jubilate Deo
4. Jan Nowak – Hej, hej, hej
Żeński Chór Kameralny Di Nuovo, dyrygent: Dorota Wojnowska, kategoria B3:
1. Zuzanna Koziej - Suita Kurpiowska
2. Lorenz Maierhofer - Pater noster
3. Albert Tay - Laudate Dominum
4. John Farmer, arr. Noel Cox - Fair Phyllis I saw
Grace Gospel Choir, dyrygent: Anna Baranowska-Bober, kategoria M:
1. Sheri Jones-Moffett, Daniel Moore, arr. Anna Baranowska-Bober - I feel your spirit
2. John Newton, arr. Anna Baranowska-Bober - Amazing Grace
3. James Hall - Gain the world
4. Philipp Doddridge, Edwin Hawkins - On happy day
Vox Singers – chór Płockiego Ośrodka Kultury i Sztuki, dyrygent: Robert Majewski, kategoria M:
1. Wojciech Trzciński, arr. Marcin Mirowski - Psalm stojących w kolejce
2. Kazimierz Korcz - Przed nocą i mgłą
3. Jerzy Satanowski, arr. Michał Kamil Zawadzki - Odwrót (Karawaniarski koń)
4. Jerzy Satanowski, arr. Michał Kamil Zawadzki - Wołanie Eurydyki
Chór Młodzieżowy Medvíďata, dyrygent: Lukáš Holec, kategoria F:
1. Arr. Milan Uherek, Lukáš Holec – Už ho vedou, Martina (czeska pieśń ludowa)
2. Arr. Jaroslav Krček – Což se mně, má milá (czeska pieśń ludowa)
3. Arr. František Trnka – Jezdili formani (morawska pieśń ludowa)
4. Arr. Otmar Mácha – V kolaji voda (morawska pieśń ludowa)
5. Arr. Miroslav Raichl – Tancuj tancuj (słowacka pieśń ludowa)
15:00-16:30
Kaliski Chór Nauczycielski, dyrygent: Małgorzata Błaszczyk, kategoria B1:
1. Wolfgang Amadeusz Mozart - Ave verum corpus
2. Orlando di Lasso - Io ti vorria contar
3. Ola Gjeilo - Ubi caritas
Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego, dyrygent: Irina Bogdanovich, kategoria A1:
1. Ralph Vaughan Williams - Full fathom five
2. Jan Krutul - Jubilate Deo
3. Paul Hindemith - Printemps
4. Karol Szymanowski - Bzicem kunia
Chór Cantare, dyrygent: Ramūnas Baršauskas, kategoria A1:
1. Anton Bruckner - Locus iste
2. Donatas Zakaras - Akmenėlis turi aukso širdį
3. Giedrius Svilainis - Laudate Dominum
4. Vaclovas Augustinas - Thou hast ravished my heart
Młodzieżowy Chór Scherzo I Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Sączu, dyrygent: Andrzej Citak, kategoria S:
1. Giovanni Maria Nanino - Adoramus Te, Christe
2. Alessandro Scarlatti - Exultate Deo
3. Arr. Anders Ohrwall - Deep river
4. Marek Raczyński - Ave Regina Coelorum
Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego, dyrygent: Irina Bogdanovich, kategoria S:
1. Jerzy Marek Mackiewicz - Cry out to the Lord
2. William Byrd - Sing joyfully
3. Miłosz Bembinow - Vulnerasti cor meum
4. Urmas Sisask - Heliseb Väljadel
Sobota, 01.07, Dwór Artusa
11:00-11:30
Zespół Wokalny Minimus, kierownik artystyczny: Sławomira Raczyńska
kategoria A1:
1. Ralph Vaughan Williams - Come away, death
2. Morten Lauridsen - Ov'è, lass', il bel viso?
3. Klaudia Pasternak - Ave vere
4. Marek Raczyński - Deszcz na morzu
Kategoria S:
1. Alonso Lobo - Lamentationes Ieremiae Prophetae (part I)
2. Marek Raczyński - Veni Creator Spiritus
3. Andrej Makor - O lux beata Trinitas
4. Gustav Holst - Nunc dimittis
REGUŁY KONKURSU
Chóry współzawodniczą najpierw w opisanych poniżej kategoriach, a następnie najlepsze chóry z poszczególnych kategorii walczą w konkursie o Grand Prix, który wyłania Zwycięzcę całego Konkursu - Laureata Grand Prix PER MUSICAM AD ASTRA 2023.
Dodatkową możliwość awansu do Konkursu o Grand Prix PMAA dają tzw. kategorie parasolowe (szczegóły u dołu strony).
Grand Prix PER MUSICAM AD ASTRA 2023 wynosi 3000 EUR
Regulamin Festiwalu (w języku polskim) w formacie pdf można pobrać tutaj
KATEGORIE KONKURSOWE
Kategoria A - z wymogami
A1 - Chóry mieszane
A2 - Chóry męskie (T(T)B(B))
A3 - Chóry żeńskie (S(S)A(A))
Limit wiekowy | min. 16 lat |
Liczba chórzystów w kategorii A1 | min. 4 |
Liczba chórzystów w kategorii A2 | min. 3 |
Liczba chórzystów w kategorii A3 | min. 3 |
Liczba utworów | 4 |
Maksymalny czas trwania programu | 20 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | maksymalnie 2 utwory |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór wykonuje 4 (cztery) utwory:
- utwór kompozytora urodzonego między rokiem 1809 a 1873
- utwór kompozytora żyjącego w chwili zgłoszenia się chóru do konkursu
- i 4. - 2 utwory dowolnie wybrane przez chór
Kategoria B - bez wymogów
B1 - Chóry mieszane
B2 - Chóry męskie (T(T)B(B))
B3 - Chóry żeńskie (S(S)A(A))
B4 - Chóry Seniorów
Limit wiekowy | min. 16 lat; kat. B4 - min. 60 lat |
Liczba chórzystów w kategorii B1 | nieograniczona |
Liczba chórzystów w kategorii B2 | nieograniczona |
Liczba chórzystów w kategorii B3 | nieograniczona |
Liczba utworów | 3 |
Maksymalny czas trwania programu | 15 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | bez ograniczeń |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór wykonuje 3 (trzy) utwory o różnym charakterze i najlepiej z różnych epok.
Kategoria G - Chóry dziecięce i młodzieżowe
G1 - Chóry dziecięce do lat 16 (SSAA)
G2 - Chóry młodzieżowe jednorodne
G3 - Chóry młodzieżowe mieszane
Limit wiekowy G1 |
16 lat i młodsi |
Limit wiekowy G2 | dziewczęta do 19 r.ż., chłopcy do 25 r.ż. |
Limit wiekowy G3 | do 25 roku życia |
Liczba chórzystów w kategorii G1 | min. 4 |
Liczba chórzystów w kategorii G2 | min. 4 |
Liczba chórzystów w kategorii G3 | min. 4 |
Liczba utworów | 4 |
Maksymalny czas trwania programu | 15 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | maksymalnie 2 utwory |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór wykonuje 4 (cztery) utwory o różnym charakterze i najlepiej z różnych epok.
Kategoria S - Muzyka sakralna
Limit wiekowy |
- |
Liczba chórzystów |
min. 4 |
Liczba utworów | 4 |
Maksymalny czas trwania programu | 20 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | maksymalnie 1 utwór |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | - |
Każdy chór wykonuje 4 (cztery) utwory, zgodnie z poniższymi kryteriami:
- utwór kompozytora polskiego
- utwór kompozytora urodzonego w 1808 r. lub wcześniej
- utwór kompozytora żyjącego w chwili zgłoszenia się chóru do konkursu
- utwór dowolny
Kategoria M - Gospel, Jazz, Pop & Muzyka Współczesna
Limit wiekowy |
- |
Liczba chórzystów |
min. 4 |
Liczba utworów | nieograniczona |
Maksymalny czas trwania programu | 15 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | dopuszczalne dla wszystkich utworów |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | tak |
Każdy chór wykonuje 4 (cztery) utwory dowolnie wybrane.
Dopuszcza się akompaniament, w tym akompaniament instrumentów elektronicznych (na żywo lub z playbacku). Nie dopuszcza się korzystania z playbacku dla głosów. Możliwe jest nagłośnienie chóru lub instrumentów towarzyszących. Odpowiedni sprzęt techniczny będzie dostępny na miejscu. Organizator nie gwarantuje jednak pełnej realizacji zapotrzebowań technicznie złożonych, takich jak użycie słuchawek czy osobny mikrofon dla każdego chórzysty.
Elementy improwizacyjne są pożądane, jednak pozostają nieobowiązkowe. Elementy solowe instrumentalne powinny być ograniczone, jako że przedmiotem oceny jest wykonanie chóralne.
UWAGA
W tej kategorii zapraszamy do prezentacji wszelkiego rodzaju muzyki współczesnej, od jazzu, poprzez muzykę pop po gospel, spiritual. Tym niemniej, współczesna klasyczna muzyka chóralna wciąż powinna być wykonywana w kategoriach A, B i G.
Kategoria F - Folklor
Limit wiekowy |
- |
Liczba chórzystów |
nieograniczona |
Liczba utworów | nieograniczona |
Maksymalny czas trwania programu | 15 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | dopuszczalne dla wszystkich utworów |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | nie |
Chór wykonuje 15-minutowy program złożony z utworów inspirowanych lub wywodzących się z folkloru kraju, z którego zespół pochodzi. Występ może zawierać elementy inscenizacji, choreografii lub prezentacji zwyczajów ludowych. Pierwszoplanową powinna jednak pozostać partia wokalna i ona podlega przede wszystkim ocenie. Chórzyści powinni być ubrani w stroje ludowe. W przypadku, gdy nie istnieje zapis nutowy prezentowanego utworu, jury musi otrzymać jego krótki opis.
Dozwolone jest wykorzystanie instrumentów.
Konkurs o Grand Prix
Liczba chórzystów |
zgodnie z wymogami danej kategorii |
Liczba utworów | 2 |
Maksymalny czas trwania programu | 8 minut (faktycznego czasu śpiewania) |
Liczba utworów z akompaniamentem | niedozwolony |
Możliwość wykorzystania nagłośnienia | oba utwory należy wykonać a cappella nagłośnienie głosów dopuszczalne zgodnie z regułami kategorii |
2 (dwa) dowolnie wybrane utwory a capella, które nie były wykonywane we wcześniejszym programie konkursowym; zapis nutowy utworów należy przedłożyć do aprobaty Dyrektorowi Artystycznemu, prosimy o wybór utworów, które w możliwie najlepszy sposób oddają możliwości zespołu, jak również mają możliwie rozrywkowy charakter, który doceni zarówno jury, jak i publiczność
WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE O GRAND PRIX PER MUSICAM AD ASTRA
Istnieją 2 możliwości wejścia przez chór do Konkursu o Grand Prix PMAA:
- zwycięstwo w jednej z kategorii konkursowych: A, B, G, S, F, M
- nominacja jury (w jednej z tzw. kategorii parasolowych, tj. S, F, M oraz B4) dla chóru, który nie jest zwycięzcą danej kategorii, ale uzyskał rezultat co najmniej 23,00 pkt
szczegóły poniżej
ZWYCIĘSTWO W KATEGORII KONKURSOWEJ
Chóry współzawodniczą najpierw w opisanych powyżej kategoriach, a następnie najlepsze chóry z poszczególnych kategorii walczą w konkursie o Grand Prix, który wyłania Zwycięzcę całego Konkursu - Laureata Grand Prix PER MUSICAM AD ASTRA 2022.
NOMINACJA JURY W TZW. KATEGORII PARASOLOWEJ
Dodatkową możliwość awansu do Konkursu o Grand Prix PMAA stanowią tzw. kategorie parasolowe, tj. S, F, M, B4. Chórom biorącym udział w w/w kategoriach, które nie zyskały pierwszego miejsca w swojej kategorii, ale w przesłuchaniu konkursowym uzyskały rezultat co najmniej 23,00 punktów, jury ma prawo przyznać specjalne nominacje do udziału w Konkursie o Grand Prix PMAA (pomimo, iż chóry te nie zostały zwycięzcami swojej kategorii). Jury ma prawo wyróżnić w ten sposób chóry np. w odniesieniu do ich składu (chór męski, żeński, mieszany, dziecięcy, itp.) lub ich repertuaru (jazz, pop, gospel, muzyka ludowa, sakralna, itp.), nadając im np. tytuł "najlepszego chóru męskiego w kategorii S" czy też wyróżnić za "najlepsze wykonanie utworu jazzowego w kategorii M". Tego typu wyróżnienie dla chóru wraz z wynikiem przynajmniej 23,00 punktów stanowi dodatkową możliwość udziału w Konkursie o Grand Prix PMAA. W ten sposób, w przypadku tzw. kategorii parasolowych, w Konkursie o Grand Prix PMAA może wystąpić więcej niż jeden chór z danej kategorii.